توریهای سرند به چند دسته تقسیم میشوند

توری سرندها به چهار دسته بافت میلگرد،پلی یورتان،ضدسایش پانچی و لاستیکی تقسیم میشوند که هر یک از آنها در معادن و صنایع مختلف کاربرد دارند.کاربرد توری جهت تفکیک و دانه بندی محصولات مختلف میباشد.ابعاد و سایز توریها نیز بستگی به نوع طول و عرض دستگاه سرند ویبره دارد و نوع دانه بندی محصول نهایی نیز متفاوت است به عنوان مثال برای خروجی ماسه 6 میلیمتر در صنعت شن و ماسه از توری بافتی میلگرد پرسی با چشمه 6 میلیمتر استفاده کرد.

توری پلی یورتان چیست

یکی از توریهای جدیدی که از تکنولوژی  و فناوری پوشش‌های پلی اوره گسترش و کاربرد یافته‌است و دوام و اسحکام بالایی دارد و نوعی توری ضدسایش نیز محسوب میگردد.

بیشتر در صنایع فرآوری سنگ آهن،کرومیت،سرب و روی و … استفاده زیادی دارند و بیشتر در مشهای ریز 100 و 200 میکرون میباشند.

توری ضدسایش پانچی

این توریها که به صورت پانچ شده یا برشکاری با آب ساخته میشوند و نوع متریال این توریها از ورق ضدسایش هاردوکس میباشد و بسیار عمر بالایی نسبت به سایر توریها دارد و همچنین قیمت توری ضدسایش بسیار بالاتر از دیگر توریها میباشد ولی طول عمر و دوام و کارآیی بالاتری دارد.

توری بافتی

این توریها از میلگرد ساده بوسیله دستگاه و به صورت دستی بافته میشوند و بیشتر در معادن شن و ماسه کوهی و رودخانه ای کاربرد دارند.قیمت توری بافتی بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر میباشد و به همین دلیل مصرف بالایی را نسبت به سایر توریها دارد.نوع متریال میلگردها نیز هم میتواند st37 و st52 باشد.

توری لاستیکی

این توریها از لاستیک فشرده تزریقی بوسیله دستگاههای تزریق ساخته و معمولا در صنایع چوب،کاغذ و … کاربرد دارد و بسیار کم مصرف تر از سایر توریها میباشد.همچنین این توری قیمت بالایی دارد و در دو نوع معمولی و ضدسایش ساخته میشوند.